Monday, July 16, 2012

kisah hidup seorang geisha.....

pengalaman intern aku memang pilu.
pilu macam kau dipaksa makan ubat yang mana kau memang paling tak suka makan ubat. atau lebih dari tu. sebelum intern, of course au ade banyak tanye orang sekeliling pasal pengalaman intern yang mana 80% cakap intern rileks. 10% kuli batak, and 10% lagi mix up, semua ada. time ni dah tinggal 5 weeks jek lagi before aku blah dari company nih. instead of pilu mesti a ade yang best, macam selang 1 week dapat join event, bowling lah, makan makan lah, nonton panggung barang2 lah. maybe tu macam best lah. pengalaman intern dari kawan sekuliah lain ramai yang cakap penat gila jugak. maybe its the price that u should pay, aku carik tempat intern dengan bayaran yang up sikit, perlulah buat kerja lebih sikittt. sikit which dah lama lah aku balik mesti matahari dah terbenam. dengan jam gila babi sebelum pergi kerja. memang piss off.

setiap pagi, kalau sembahyang subuh. mesti berdoa semoga haritu tak malang, dan lebih baik dari hari sebelum. aku boleh berharap jek. tapi jam time hari selasa, and rabu yang macam nakhorom tak kan pernah berkesudahan. dugaan betul. setiap pagi sebelum aku sempat baca doa makan untuk sarapan pagi, aku dah mendoakan orang lain pergi masuk neraka, mendoakan orang lain mati cepat dan sebagainya.

sampai tahap ni, which tadi aku monteng kije sebab nak bebas dari kene bambu dek supervisor kat tempat kerje n daripada kene bambu dengan mak aku kat umah. bila balik aku rasa happy sangat. aku tak tidur dalam bus, and aku bersedia bila nak turun ke stesen bus yang mana aku patut turun, and aku takde rasa nak maki orang pun harini. best kan. indah sokmo. tapi satu hari jek lah. esok kena start jadi budak praktikal balik, perlu senyum jek bila kene bambu, kena senyum jek bila terserempak dengan senior, kene diam jek bila kene marah. macam tu lah. bayar alaun pun tak seberapa. tahan jek la. ye dak.

last week aku pernah hentak hentak wedges yang aku pakai kat stesen bus tempat aku turun, sebab mak aku lewat sejam amik aku. pastu nangis. (cemiang dah tua tua pun hadoii) ....which dah la sebelum tu kene bambu dengan bos kaw kaw. ntahla.

untuk 5 minggu ke depan, aku harap dapat terus survive, and dapat habiskan intern dengan result yang flying colours which aku harap sangat dapat tukar pinjaman ptptn to scholarship, which umpama mimpi dalam mimpi..dan untuk 6 minggu ke depan aku dah bersedia kalau aku jadik penggangur tegar, dan untuk minggu seterusnya aku perlu carik kerja dan tak boleh malas dan terus pasrah.

....bila nak berak, terus berak. kalau ditahan jadik racun. kalau nak nangis, terus nangis, kalau tak jadik gila....dan keluarkan lah isi isi itu....

No comments:

Post a Comment

ShareThis