Monday, July 16, 2012

a book that make u think.

Ez.

Ez sapien dan awek chuck taylor dah meninggal.
dan semalam penulis act dah blah dari terfaktab dan clash dengan kapel beliau.
pasal awek chuck taylor ni ada banyak kenangan.
act, novel indie first yang aku beli and sangat sexcited sebab based on true story. after baca terus stalk formspring, blog, fb, mespes. apa lagi. and aku terus syorkan buku ni pada member terdekat. ada yang suka, and ada yang tak. pada yang suka, aku share pengalaman apa diorang dapat dalam buku tu. masing masing eksaited, stalking. sebab novel act adalah investment first aku pada buku buku indie, yang mana dah berapa tahun kebelakang aku tak baca novel, disebabkan novel novel cinta macam tahi dan too mainstream di pasaran.
teringat first time beli, time tu kat frinjan, abiang aloy pradox yang serve. malu malu plak, and for sure dia promote buku dia. tapi sampai sekarang aku tak pernah beli buku abiang aloy. and selain buku act, aku beli buku amerika. this two books memang investment first aku. aku bersumpah jugak kalau buku dua tu tak best, haram sampai bila aku takkan beli lagi buku indie. tapi tengok lah. act fever is too 'gila'. and amerika pulak aku beli sebab cover dia pelik yang mana membe aku yang takut lipas, paling benci buku tu.

Back to ez, aku takde kawan meleis yang kepala dia macam tu, which means her ideology is too wow. bukan macam otak meleis girl lain lah. pasal bola lah, yahudi, nik aziz lah. its kinda interesting. its unique. kadang bila pikir dia ni islam ke. but then how do i know. itu urusan dia dengan tuhan. bila ez meninggal haritu, aku teringat aryn. membe yang aku pernah berjanji nak lepak sama bila aku dah blah balik hometown, tapi sampai saat ni still tak berkesampatan. aryn pun layan ideologi pelik2 ni. pernah satu time bila kitorang borak, aryn cakap ez ni tak wujud, dia hanya bayangan nami. eventough jack tu adlah bayangan nami yang sebetulnye. hahah. aku gelak. then. aku diam. ermm.

i have a great memories with only a books. different tought, different point of view. this is what a book should be.

-jco cs, 17.25, 16/7.....

No comments:

Post a Comment

ShareThis