Friday, January 18, 2013

Bintang dan Kawan Kawan Yang Kita Suka.

last week.
weekend.

aku turun shah alam untuk settle kan hal hal medical appoitment aku. sambil menyelam ditelan jaws, aku bilang aryn, eddy untuk lepak sama. malam sabtu yang gila. rasa macam muda balik. overnite. aryn dan eddy dua kawan baik yang ikut je kepala gila aku. one thing is deep inside terharu gila.

sabtu malam, lepas lepak dengan akbar dekat Bukit Ampang, lepas bicang hal hal dunia, hal hal duit yang tak sudah, this threesome pulang ke shah alam dengan takde tujuan. nasib baik malam tu tak hujan. 4.30am after hantar akbar balik Keramat, aku and aryn, 2 gadis perlarian, terus jadi homeless, lebih lagi aku. aku suggest that nite tido dekat extreme park. tempat jatuh lagi dikenang kenang.

dulu aku banyak habiskan masa bercumbu, bercanda dekat atas trek basikal extreme tu. dengan kekasih lama. DULU. makin tinggi trek,makin tinggi tingkat syurga cinta. malam sabtu tu aku tidur atas trek paling tinggi. paling tinggi supaya aku dapat tengok bintang lagi dekat. or aku harap aku dapat genggam bintang tu. aku tidur satu jam dekat situ. atas trek, berteman bintang, kenangan kekasih lama, kenangan stranger yang manis, musik akustik, irama skateboard dan lampu yang makin malap.

sejuk. dengan sehelai t-shirt padini tu aku lawan embun malam. aku nak jugak tidur atas trek tu. bintang banyak malam tu. teman aku tidur. teman aku lupakan hal hal yang bingit. aku banyak mengelamun atas tu. tapi pegang kuat pada kayu kayu trek , aku taknak mati dulu. rasa macam kau dekat syurga dan neraka bawah kau je. dekat sangat.

5.45am. aku bangun. embun makin menggigit. kaki aku dah kebas. kira agak lena aku dapat tidur atas trek sejam. duduk dan loosen up. dari tempat aku tidur, boleh nampak budak budak lepak atas tembok batu. ramai. lepak baring macam sardin. memekak. tak main lagu akustik. main jerit jerit. pagi yang bingit...

subuh. aku tengok budak main skate. lepas azan, ramai blah, pergi solat subuh dekat surau nearby agaknya. tinggal beberapa geng je. makin sikit and makin sunyi. masa ni aku dekat Burger King lepak takde arah tuju. aku pusing pusing Burger King. tempat ni dah terbakar, since kedai fast food ni tutup tempat ni agak malap, tak semeriah dulu. aku amik satu port dekat situ, bertafakur and otak aku memang kosong betul. aku takde fikir apa. aku rasa aku happy pagi tu. dapat tengok sunrise jugak. best.

lepas sunrise. dalam pukul 7 aku blah, kejut Eddy and Aryn dalam kereta. hari ahad bakal jadi hari yang sibuk. kitorang pun kena balik rumah dan rutin bosan masing masing sebelum aku pulang jb.

Selamat Tinggal zaman yang penuh dengan nostalgia.






No comments:

Post a Comment

ShareThis