Saturday, October 20, 2012

Arsonist Jalan Labrooy

aku baru lepas settle baca buku ni semalam...
untuk beberapa hari sebelum ni, aku dah lama pegang buku ni dan bawak kehulu kehilir. nak baca, tapi terlalu berat untuk dihadam sebab kepala otak aku pun tengah serabut jugak at that time, masuk ni dah banyak kali aku belek buku ni, more than 5 times. setiap page ada meaningfull die sendirik. each phase buat kau berfikir. each word sangat deep.

waktu mula baca, petang terik sebelum hujan. tak boleh nak hadam. kepala otak aku ke lain. aku salahkan petang tu. haha. dan aku wish aku boleh sandar bahu kat somebody macam episod mula mula dalam novella ni untuk dengar masalah or just tempat aku sandar bahu sambil baca buku ni. tapi nobody.

mostly, aku tentulah akan cakap suka dengan novella ni sebab aku banyak terkesan dengan word die. dengan emosi yang sentiasa fucked up. this is what real life is. bukan fantasi. tapi betul. apart of some feeling yang aku pernah rasa. sakit. pilu. kot.

semalam aku ada tuit pada page 60 aku rasa nak meleleh, memag dah meleh sikit la kot. huhu. cemiang.
"Aku mepersoalkan status aku pada malam itu. Kalau seorang mak terasa menyesal mengandungkan aku,pada akhirnya aku ni siapa? Masih anak? Atau bukan? Atau hanya sebagai bukti mereka tidak mandul?
....kuat sangat hati aku baca ni....

besides, after habis baca bukak lagu teman pengganti feeling jugak, rasa macam Sola nyanyi kat Comas lagu Teman Pengganti tu. sedih betul nasib Sola. berat Sola dengan Comas sama jek sebenarnya, tapi kalau aku aku blame Comas sebab dia bodoh, tolol....Sola pun bodoh....dalam dunia ni hari hari ade je keputusan bodoh manusia buat hari hari. maybe aku baru realize.

dahlah aku nak pergi sambung baca phase phase yang mentusuk kalbu dalam novella ni.


No comments:

Post a Comment

ShareThis