Friday, January 18, 2013

Bintang dan Beautiful Stranger

Beautiful Stranger ....
http://rapsodi18.blogspot.com/2012/02/extreme-park-lovebirds-dan-si-gadis.html

aku baca balik entry ni and wordless,
power jugak aku buat madah madah lonely macam ni.
untuk kesekian kali, dekat atas bukit kecil aku harap sangat si jejaka entah dari mana tu muncul.
si dia dari Tanjung Malim.
aku pun dah lupa namanya.

dear Bintang,
dari atas trek tempat aku tidur, aku nampak bukit kecil tu makin kotor,
takkan siapa akan lepak baring dan tengok engkau dari sana kecuali aku pada masa dulu,
aku hanya harap kawan Bintang kau dimana mana akan kabar pada jejaka tanpa nama tentang aku yang sudah muncul kembali.
hanya bertanya kabar.
dan musik musik akustik yang pernah temani aku, kau dan dia pada waktu itu.

dear Bintang,
aku dah banyak berubah.
berubah.
jadi lebih matang, lebih tua dan lebih membosankan.
kau pun,
bakal jadi macam aku,
akan malap dan tiada sinar.

untuk malam ini,
sekian kali,
mari jadi muda bersama aku,
temani aku,
terangi malam seperti aku dan dia di atas bukit kecil.






4 comments:

ShareThis